مشاوره ایزو ۲۲۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۸

مشاوره پیاده سازی ایزو ۲۲۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۸ در ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام شد. این مشاوره در یک کارخانه تولید کننده انواع محصولات کیک و کلوچه به مدت زمان کاری ۴۰ روز انجام شد.

مشاوره پیاده سازی ایزو 22000

مشاوره ایزو

تماس با ما

نکات قابل توجه در مشاوره ایزو ۲۲۰۰۰ این سازمان شامل موارد زیر بودند:

برای مشاوره ایزو ۲۲۰۰۰ و پیاده سازی HACCP با ما در تماس باشید.

تماس با ما

۱- هم راستایی بند ۸-۵ استاندارد با ارزیابی های قبلی معاونت غذا و دارو بخصوص چک لیست مصوب PRPs. لازم به توضیح است که از ماتریس درخت تصمیم گیری برای تبیین دستورالعمل HACCP، شناسایی و تشخیص OPRP و CCP ها استفاده گردید.

۲- هم زمانی ممیزی نهایی با ارزیابی شخص سوم ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ انجام شد که موجب گردید تا اصلاحاتی در انتخاب اهداف و تدوین خط مشی کیفیت و نیز بندهای مدیریت تغییرات، شناسایی و ارزیابی ریسک ها، فرم های تدوین دانش سازمانی و .. بر اساس وضعیت موجود انجام شود.

۳- ارزیابی وضعیت کارخانه و انبارها بر اساس الزامات پیش نیازی HACCP با حضور مدیران میانی کارخانه بصورت کامل و بر اساس چک لیست مصوب معاونت غذا و دارو انجام گردید.

برای مشاوره ایزو ۲۲۰۰۰ و پیاده سازی HACCP با ما در تماس باشید.

تماس با ما

تمام الزامات این استاندارد عمومی هستند و برای همه سازمان‌ها در زنجیره غذایی، صرف نظر از اندازه و پیچیدگی، قابل اجرا هستند. سازمان هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر هستند شامل تولیدکنندگان خوراک، تولیدکنندگان غذای حیوانی، برداشت گیاهان و حیوانات وحشی، کشاورزان، تولیدکنندگان مواد تشکیل دهنده، تولیدکنندگان مواد غذایی، خرده فروشان، و سازمان های ارائه دهنده خدمات غذایی، خدمات پذیرایی، نظافت می باشند.

سیستم HACCP یک سیستم ایمنی غذایی جهانی است. این سیستم شناسایی و کنترل خطراتی را که ممکن است در فرآیند تولید مواد غذایی رخ دهد، شناسایی و کنترل می کند. این تمرکز بر پیشگیری از خطرات بالقوه و کنترل هر یک از نقاط کنترل بحرانی فرایند تولید مواد غذایی است. با وجود اینکه سیستم HACCP در ابتدا شامل سه اصل بود، در طول سالها تجدید نظر شده و تغییرات بسیاری در جهت ساده سازی و اجرای ساده تر آن صورت گرفته است. اما مفهوم اولیه HACCP هرگز تغییر نکرده است.

سه اصل HACCP اصلی عبارت است از:

۱- شناسایی و ارزیابی خطرات مرتبط با مواد غذایی؛

۲- تعیین نقاط کنترل بحرانی برای کنترل خطرات شناسایی شده؛

۳- ایجاد یک سیستم برای نظارت بر نقاط کنترل بحرانی.

در حال حاضر پنج مرحله اولیه مرتبط با بکارگیری سیستم HACCP وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم. مراحل اولیه توسط Codex مشخص شده است که قبل از هفت اصل HACCP باید انجام شود. این مراحل اطمینان ایجاد، اجرای و مدیریت سیستم HACCP را موثرتر می کند.

 

آواتار کاربر

درباره حمیدرضا رحیمی

عضو حقیقی انجمن مشاوران مدیریت ایران IMCA.ir دارای پروانه گرید يك نظارت تاسيسات ساختماني از سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي- طراحی و نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و كارخانجات مشاور طرح های صنعتي در استان خراسان رضوي مشاور فن بازار ملی ايران در انتقال نیازهای فناوري ايران- كره قریب به دو دهه تجربه در استقرار انواع سيستمهاي مديريت كیفيت و اجرای پروژه های بررسی و بهره وری منابع اعم از منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش مدیریت و تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی بانک پسند عارضه یابی- تحلیل سیستمهای اقتصادی مدرس و مجري طرح ها و دوره هاي فنون آماري پيشرفته SPC-MSA-DOE با استفاده از نرم افزارهاي MiniTAB و SPSS مدير كنترل كيفيت استاندارد در زمينه تجهيزات توانبخشي و پزشكي مهندس مکانیک- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک)
این نوشته در HACCP, ISO 22000, آموزش, ایزو, ایزو, سیستمهای مدیریت کیفیت, فروشگاه, مشاوره اقتصادي, مشاوره اقتصادي در مشهد, مشاوره ايزو مشهد, مشاوره ايزو مشهد, مشاوره ایزو, مشاوره ایزو مشهد ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.