HACCP برای کارخانه تولید محصولات لبنی

  • HACCPچیست؟

HACCP سیستمی نظام مند است. این سیستم به کسب و کارهایی که در زنجیره مواد غذایی فعالیت می کنند، کمک می کند. اجرای HACCP خطرهای ویژه و اقدامات لازم برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی را شناسایی و کنترل می کند

HACCP مخفف عبارت Hazard Analysis Critical Control Point به معنی تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط کنترل بحرانی است

در این استاندارد؛ نقاطی از فرآیند تولید و ارائه خدمات که باعث ایجاد آلودگی در مواد غذایی می شود شناسایی می شود. هر مرحله از بوجود آمدن آلودگی با کاربرد این سیستم، ایمن می شود.

کاربرد موفق HACCP در سازمان، به تعهد و مشارکت کامل مدیریت و نیروهای کارا نیازمند است. تا زمانی که مدیر ارشد سازمان اعتقاد کامل به پیاده سازی نداشته باشد، این استاندارد نمی تواند تاثیر گذاری کامل داشته باشد.

اجرای HACCP نیازمند رویکردی چند جانبه است. این رویکرد در مواقع مقتضی، شامل متخصصین کشاورزی، دامپزشکی، تولید، میکروبیولوژی، پزشکی، بهداشت عمومی، تکنولوژی مواد غذایی ،بهداشت محیط، شیمی و مهندسی منطبق با صنعت مورد مطالعه خاص خود است.

  • پروژه پیاده سازی HACCP:

طی یک پروژه مستندات سیستم تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط کنترل بحرانی  HACCP برای ۹ محصول تولیدی در یک شرکت تولید محصولات لبنی بر اساس ایزو ۲۲۰۰۰ تدوین گردید.

جهت مشاوره و پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

در این مستندات الزامات HACCP شامل ارزیابی تامین کنندگان؛ فرم های توصیف محصول؛ شناسایی عوامل خطرزا؛ نمودارهای فرآیندی تهیه گردید.

زمان لازم برای تهیه مستندات در این پروژه؛ شصت روز کاری برآورد شد. زمان اجرای فرایندهای کاری و محاسبه و پایش شاخص ها، شش ماه برآورد و درحال اجرا است.

هم اکنون می توانید جهت دریافت نمونه فرمهای تکمیل شده و نیز مشاوره و پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

 

آواتار کاربر

درباره حمیدرضا رحیمی

عضو حقیقی انجمن مشاوران مدیریت ایران IMCA.ir دارای پروانه گرید يك نظارت تاسيسات ساختماني از سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي- طراحی و نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و كارخانجات مشاور طرح های صنعتي در استان خراسان رضوي مشاور فن بازار ملی ايران در انتقال نیازهای فناوري ايران- كره قریب به دو دهه تجربه در استقرار انواع سيستمهاي مديريت كیفيت و اجرای پروژه های بررسی و بهره وری منابع اعم از منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش مدیریت و تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی بانک پسند عارضه یابی- تحلیل سیستمهای اقتصادی مدرس و مجري طرح ها و دوره هاي فنون آماري پيشرفته SPC-MSA-DOE با استفاده از نرم افزارهاي MiniTAB و SPSS مدير كنترل كيفيت استاندارد در زمينه تجهيزات توانبخشي و پزشكي مهندس مکانیک- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک)
این نوشته در HACCP, ISO 22000, مشاوره ايزو مشهد, مشاوره ایزو ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.