بهره وری – برگزاری دوره آموزشی بهره وری

بهره وری (به انگلیسی: Productivity) از مفاهیم علم اقتصاد و مدیریت است که چنین تعریف می‌شود: «مقدار کالا یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرژی یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت یا به این شکل: اثربخشی به همراه کارایی». به دیگر سخن، بهره‌وری عبارت است از تحصیل حداکثر سودِ ممکن با استفاده کارآمد از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات، زمان، مکان و…به منظور ارتقای رفاه جامعه. بهره‌وری به نسبت میزان انجام شدن کار به کاری که باید انجام شود اطلاق می‌شود.

می‌توان گفت برای نخستین بار لغت «بهره وری» را فردی به‌ نام «کوئیزنی» در سال ۱۷۷۶ (میلادی) به‌کار بُرد. بیش از یک قرن بعد، یعنی در سال ۱۸۳۳ (میلادی)، فردی به اسم «لیترِ» بهره‌وری را «قدرت و توانایی تولید کردن» تعریف کرد. باید توجه داشت که واژهٔ بهره‌وری با گسترش انقلاب صنعتی و جهت افزایش سودمندی حاصل از نیروی کار، سرمایه و مواردی از این دست گسترش یافت، ولی اصطلاح بهره‌وری آب در چند ساله اخیر و به دلیل کمبود این مادهٔ ارزشمند گسترش یافته‌است. به نظر می‌رسد که بهترین تعریف برای بهره‌وری، به‌دست‌آوردن حداکثر سود ممکن و استفاده از نیروی بهینه در مقابل هزینه مصرفی باشد.

دوره آموزشی بهره وری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تحت عنوان کارگاه آموزشی «مفاهیم، نظریه‌ها، مدل ها، الگوها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب و کارهای تعاونی » با حضور مدیران شرکت های تعاونی منتخب استان خراسان رضوی و کارشناسان اداره تعاون خراسان رضوی در محل جهاد دانشگاهی مشهد واقع در پردیس دانشگاه فردوسی توسط مهندس رحیمی و مهندس حاتمی در طی دو روز برگزار گردید .

تماس با ما

این دوره آموزشی در سطح مدیران تعاونی ها و سایر مدعوین برگزار گردید. در آن علاوه بر آشنایی با مفاهیم و سرفصل های دوره با مثال های عملی و واقعی صنعتی و خدماتی به درک مطالب پرداختیم. برای مشاوره بهره وری و دریافت جزوه ی دوره توسط مهندس رحیمی لطفا با ما تماس بگیرید. این دوره شامل الزامات بهره وری و اجرای بهره وری در عوامل (نیروی انسانی- انرژی- کار و تولید و .. ) است.

تماس با ما برای مشاوره بهره وری

آواتار کاربر

درباره حمیدرضا رحیمی

عضو حقیقی انجمن مشاوران مدیریت ایران IMCA.ir دارای پروانه گرید يك نظارت تاسيسات ساختماني از سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي- طراحی و نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و كارخانجات مشاور طرح های صنعتي در استان خراسان رضوي مشاور فن بازار ملی ايران در انتقال نیازهای فناوري ايران- كره قریب به دو دهه تجربه در استقرار انواع سيستمهاي مديريت كیفيت و اجرای پروژه های بررسی و بهره وری منابع اعم از منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش مدیریت و تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی بانک پسند عارضه یابی- تحلیل سیستمهای اقتصادی مدرس و مجري طرح ها و دوره هاي فنون آماري پيشرفته SPC-MSA-DOE با استفاده از نرم افزارهاي MiniTAB و SPSS مدير كنترل كيفيت استاندارد در زمينه تجهيزات توانبخشي و پزشكي مهندس مکانیک- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک)
این نوشته در آموزش, اقتصادی, برگزاری آموزش, بهره وري, تولید ناخالص ملی, مشاوره, مشاوره بهره وری در مشهد, مشهد ارسال و , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.