محاسبه قیمت تمام شده – مبحث سوم: نقش ریسک در قیمت تمام شده


تماس با ما

سفارش مشاوره سیستم های اقتصادی

در مبحث اول انواع روشهای هزینه یابی را با هم مرور کردیم و در مبحث دوم  یک راه ساده و معمولی محاسبه قیمت تمام شده را با شما در میان گذاشتیم.

حال می خواهیم یک سوال مطرح کنیم:

اگر اینطور حساب کنیم که قیمت تمام شده همواره حداکثر و در بالاترین سطح خواهد بود پس تکلیف رقبا و کاهش قیمت یا ایجاد فضای رقابتی برای پشت سر گذاشتن رقبا چه می شود ؟ اگر افزایش قیمت در مواد اولیه- هزینه های سربار- دستمزد کارگران- عملیات پیمانکاری و یا ورود کالاهای ارزان قیمت برای ایجاد شوک در بازار پیش روی سازمان باشد چه تدبیری باید اندیشید؟

آموزش و اجرای طراحی و محاسبه ی تعیین قیمت تمام شده بر اساس ریسک در بازارهایِ پیش رو، راه حل شماست.

نه تنها این روش را در سازمانهایی که موفق به فتح بازار شده اند، پیاده سازی کردیم بلکه در سازمانهایی هم که از بازار قطع امید کرده بودند هم به نتایج مثبت رسیدیم تا آنجا که هم اکنون این سازمان ها با انگیزه و اشتیاق و به دور از عارضه ی قیمت نامتعارف در حال توسعه ی محصولات و بازار خود هستند.

امیدواریم با بهره گیری از این روش به نتایج اثربخش در سازمان خود دست پیدا کنید.

با ما در تماس باشید info@technologicalmaster.ir 

 

آواتار کاربر

درباره حمیدرضا رحیمی

عضو حقیقی انجمن مشاوران مدیریت ایران IMCA.ir دارای پروانه گرید يك نظارت تاسيسات ساختماني از سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي- طراحی و نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و كارخانجات مشاور طرح های صنعتي در استان خراسان رضوي مشاور فن بازار ملی ايران در انتقال نیازهای فناوري ايران- كره قریب به دو دهه تجربه در استقرار انواع سيستمهاي مديريت كیفيت و اجرای پروژه های بررسی و بهره وری منابع اعم از منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش مدیریت و تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی بانک پسند عارضه یابی- تحلیل سیستمهای اقتصادی مدرس و مجري طرح ها و دوره هاي فنون آماري پيشرفته SPC-MSA-DOE با استفاده از نرم افزارهاي MiniTAB و SPSS مدير كنترل كيفيت استاندارد در زمينه تجهيزات توانبخشي و پزشكي مهندس مکانیک- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک)
این نوشته در آموزش, استراتژی, اقتصادی, ایزو, عارضه یابی, فروشگاه, محاسبه قیمت تمام شده, مدیریت, مدیریت پروژه, مشاوره ایزو مشهد ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.