محاسبه قیمت تمام شده – مبحث دوم: ثبت هزینه ها

تماس با ما

سفارش مشاوره سیستم های اقتصادی

در  مبحث قبلی  با انواع روش های متداول هزینه یابی آشنا شدیم و حال پس از محاسبه و طبقه بندی هزینه ها نوبت به ثبت آنها برای انجام محاسبات لازم می رسد.

یک روش مرسوم ثبت و بهره برداری از هزینه ها استفاده از نرم افزارهای مالی و حسابداری است که با ثبت هزینه ها در آن خروجی های لازم را دریافت می کنید و البته این امر مستلزم هزینه های گزافی برای خرید نرم افزار و آموزش و به روزآوری های سالیانه یا دوره ای و احتمال از دست دادن اطلاعات بر اثر تغییر حساب های کاربری و غیره شود که پر واضح است برای سازمان های بزرگ بهرحال کم خطرترین و سهل الوصول ترین روش ممکن، همین نرم افزارها و سیستم های محاسباتی از پیش آماده ولی گرانقیمت و دارای پشتیبانی های آنلاین و آفلاین است.

ما در این قسمت بحث روش مرسوم در سازمان ها و صنایع کوچک را که استفاده از نرم افزار معروف EXCELL است را شرح خواهیم داد.

گام اول:

تهیه شیت هایی مجزا برای محصولات مختلف (شما می یتوانید پس از تهیه کامل اولین شیت کپی هایی از آن را در شیت های مختلف قرار داده و تغییرات لازم را در آنها اعمال نمایید.)

گام دوم:

معرفی ستون ها – برای محصولات مطابق زیر می توانیم درنظر بگیریم:

نام قطعه تعداد مصرفی نوع مواد قیمت مواد پلاستیکی قیمت مواد فلزی وزن قطعه  فلزی gr مقدار / وزن مواد نام تجهیز مرتبط تعداد نفر مقدار تولید هزینه آبکاری/ عملیات حرارتی هزینه اپراتور  سایر هزینه ها جمع هزینه

بسته به مواد مصرفی می تواند گزینه های بیشتری داشته باشد.

گام سوم:

مشخص کردن مراحل تولید در ردیف ها – که ممکن است شامل مراحل ساخت قطغه، مونتاژ و  عملیات آبکاری و عملیات حرارتی و .. باشد.

گام چهارم:

فرمول نویسی و ایجاد ارتباط بین داده های ورودی و خروجی های مورد نیاز برای محاسبه قیمت تمام شده خدمات یا تولید انجام شود.

گام پنجم:

ایجاد ارتباط بین قیمت های به روز مواد اولیه و خدمات در شیت های مختلف – بعنوان مثال اگر ماده ای در چند محصول مشترک است با تغییر قیمت در یکی بقیه نیز قیمت ها به روز گردد..  ( باید دقت شود که طراحی به گونه ای انجام شود که قیمت های قبلی تحت تاثیر مقادیر جدید قرار نگیرند.)

همچنین می توان در نرم افزار آپشن هایی نظیر فروش اقساطی و نقطه سر به سر تولید را برای هر محصول یا ترکیبی از محصولات در نظر گرفت.

پلتفرم تهیه شده در اکسل پاسخگوی محاسبه تمامی پارامترهای لازم در محاسبه هزینه ها و قیمت تمام شده و ارتباط آن با بهینه سازی تولید و خدمات می باشد.

برای مشاوره هزینه یابی و محاسبه قیمت تمام شده ی خدمات یا کالا و دریافت نمونه نرم افزار با ما در تماس باشید. info@technologicalmaster.ir

آواتار کاربر

درباره حمیدرضا رحیمی

عضو حقیقی انجمن مشاوران مدیریت ایران IMCA.ir دارای پروانه گرید يك نظارت تاسيسات ساختماني از سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي- طراحی و نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و كارخانجات مشاور طرح های صنعتي در استان خراسان رضوي مشاور فن بازار ملی ايران در انتقال نیازهای فناوري ايران- كره قریب به دو دهه تجربه در استقرار انواع سيستمهاي مديريت كیفيت و اجرای پروژه های بررسی و بهره وری منابع اعم از منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش مدیریت و تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی بانک پسند عارضه یابی- تحلیل سیستمهای اقتصادی مدرس و مجري طرح ها و دوره هاي فنون آماري پيشرفته SPC-MSA-DOE با استفاده از نرم افزارهاي MiniTAB و SPSS مدير كنترل كيفيت استاندارد در زمينه تجهيزات توانبخشي و پزشكي مهندس مکانیک- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک)
این نوشته در آموزش, اقتصادی, ایزو, فروشگاه, محاسبه قیمت تمام شده, مدیریت, مدیریت پروژه, مشاوره ایزو مشهد, نرم افزار ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.