کرونا ویروس در فاضلاب

بر اساس تحقیقات؛ تماس مستقیم با ذرات عفونی ویروسی رسوب شده نظیر کرونا ویروس در سطوح تماس تصفیه خانه های فاضلاب (WWTPs) می تواند منجر به عفونت شود. پتانسیل آئروسل های آلوده به ذرات ویروسی عفونی که در سطوح تماسی / فرمیت ها رسوب کرده اند، در شبکه های WWTP زیاد است. شواهدی ….

تماس با ما

شواهد حاکی از آن است که علاوه بر استنشاق ویروس کرونا با بینی، به ویژه در محیط بیمارستانها؛ تماس با ذرات ویروسی موجود بر روی سطوح تماس (فورمیت ها) نیز ممکن است ناقل باشد.

یافته ها حاکی از اینست که شستن دست، خطرات عفونت با این ویروس ها را کاهش می دهد،

تجزیه و تحلیل مطالعات در مورد بقای ویروس های کرونا بر روی سطوح، نشان داده که این ذرات عفونی می توانند تا ۹ روز در دمای اتاق زنده بمانند. حال آنکه، می توان آنها را با استفاده از ۶۲-۷۱٪ اتانول، ۰.۵٪ پراکسید هیدروژن یا ۰.۱٪ هیپوکلریت سدیم به راحتی در عرض یک دقیقه غیرفعال کرد. علاوه بر ذرات ویروسی رسوب شده بر روی فرمیت ها. سطوح تماس درون WWTP ، ممکن است در هنگام حذف و حمل و نقل لجن اولیه و ثانویه، تماس مستقیم با ذرات ویروسی رخ دهد.

قرار گرفتن در معرض فاضلاب حاوی ویروس های کرونا ممکن است به شیوع ویروس منجر شود. بعلاوه لوله کشی معیوب در تأسیسات مسکونی، ترکیدن شبکه های فاضلاب یا تخلیه فاضلاب تصفیه نشده در جامعه. ممکن است راه دیگر انتقال باشد. دقت کنید که، نقص در شبکه های فاضلاب، اعم از سازه ای یا هیدرولیکی، ممکن است قبل از تعمیرات مدت زیادی طول بکشد.

  • نتیجه گیری

کرونا ویروس” تهدیدی جدی برای سیستم های بهداشتی در سطح جهان است. فراوانی شیوع این ویروسها تلاش مشترک برای درک وقوع و بقای آنها در محیط های مختلف. و چگونگی کمک به افزایش عفونتها را می طلبد.

دانش فعلی در مورد وقوع ویروس های کرونا در فاضلاب کم است. این امر درک کامل رفتار آنها در این محیط را دشوار می کند. چند گزارش از RNA ویروسی متعلق به این ویروس ها، بیانگر این مطلب است که فاضلاب می تواند. تعداد بیشتری از افراد را در معرض این عفونت ها قرار دهد.

  • نتیجه گیری اصلی که می توان گرفت عبارتست از:

۱-  RNA  ی ویروس کرونا در مدفوع ریخته می شود که منجر به ظهور آن در فاضلاب می شود. این می تواند به تشخیص زود هنگام شیوع و همچنین استفاده از اپیدمیولوژی مبتنی بر فاضلاب برای تخمین سطح عفونت در جامعه کمک کند.

۲- ویروس ها می توانند برای چند ساعت تا چند روز در فاضلاب زنده بمانند. و در این روند، عفونی باقی بمانند. بنابراین، عموم مردم و کارگران تصفیه خانه های فاضلاب در معرض خطرات احتمالی عفونت ها قرار دارند.

۳- بقای ویروسهای کرونا در فاضلاب تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند ساختار ویروسی. دما، ترکیب/ خصوصیات فاضلاب و PH قرار دارد.

۴-  علاوه بر این ، فرآیندهای متداول تصفیه فاضلاب می تواند به طور بالقوه این ویروس ها را غیرفعال یا حذف کند. با این حال میتوان ادعا کرد کهRNA  ویروسی ممکن است هنوز در فاضلاب تصفیه شده یافت شود.

جهت مشاوره ایجاد تصفیه خانه برای پسآب های صنعتی یا دریافت متن کامل مقاله بهمراه ترجمه مربوطه با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

مرجع- مقاله ISI ثبت شده در سال ۲۰۲۰.

Coronaviruses in wastewater processes: Source, fate and potential risks

آواتار کاربر

درباره حمیدرضا رحیمی

عضو حقیقی انجمن مشاوران مدیریت ایران IMCA.ir دارای پروانه گرید يك نظارت تاسيسات ساختماني از سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي- طراحی و نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و كارخانجات مشاور طرح های صنعتي در استان خراسان رضوي مشاور فن بازار ملی ايران در انتقال نیازهای فناوري ايران- كره قریب به دو دهه تجربه در استقرار انواع سيستمهاي مديريت كیفيت و اجرای پروژه های بررسی و بهره وری منابع اعم از منابع مالی و نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش مدیریت و تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی بانک پسند عارضه یابی- تحلیل سیستمهای اقتصادی مدرس و مجري طرح ها و دوره هاي فنون آماري پيشرفته SPC-MSA-DOE با استفاده از نرم افزارهاي MiniTAB و SPSS مدير كنترل كيفيت استاندارد در زمينه تجهيزات توانبخشي و پزشكي مهندس مکانیک- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک)
این نوشته در اتوماسيون صنعتي, تاسيسات برقي و الكترونيكي اتوماسيون صنعتي, تاسیسات, تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری, طراحی سپتیک تانک با روش بی هوازی, علم و تکنولوژی, فروشگاه, قوانین نظام مهندسی ساختمان, مشاوره تاسیسات مشهد ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *