بهبود مستمر (بهبود افزایشی، بهبود نردبانی) یک فرایند یا ابزار بهبود بهرهوری است که قصد دارد یک رشد ثابت و سازگار و بهبود در تمامی قسمتهای یک فرایند یا فرایندها ایجاد کند. بهبود مستمر پایایی فرایند و امکان بهبود آن را در آینده تضمین میکند. وقتی قصد، رشد سازمان و توسعه ترقی باشد، شناختن همه فرایندها و توسعه تحلیل اندازهگیری هر یک از مراحل فرایند ضروری است. برخی از ابزارهای بهبود مستمر شامل تحلیل اقدامات اصلاحی، فعالیتهای پیشگیرانه، ممیزی داخلی و رضایت مشتری میباشند. سامانههای مدیریتی ISO مانند سیستم مدیریت کیفیت یا سیستم مدیریت زیستمحیطی از این ابزار استفاده میکنند تا تضمین کنند که هدف کلی یک سازمان بدست آمدهاست.
یکی از قدرتمندترین ایدههایی که دمینگ ارائه کرد، چرخه بهبود مستمر بود. این چرخه چهار مرحله دارد:
نخستین مرحله، برنامهریزی برای تغییر هر چیزی است که تلاش میکنید بهبود یابد.
مرحله دوم، انجام آن تغییر در مقیاسی کوچک است.
سومین مرحله، مشاهده و بررسی نتایج
چهارمین مرحله، تصمیمگیری و اقدام مجدد است.
پیرو سفارش شرکت عمران مسکن گلبهار وابسته به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به شرکت سیستم کیفیت شرق پروسه تدوین فرآیندها و مستندات کاری در قالب روش های اجرایی و دستورالعملهای کاری با رعایت اصول استانداردسازی مدل تعالی سازمانی EFQM تهیه و جهت اجرا به واحدهای ذیربط اعلام گردید. کارگاه عملی بکارگیری مستندات با همکاری معاونت منابع انسانی و امور اداری و پشتیبانی آن سازمان جهت آشنایی کارکنان با مدل و یکپارچه سازی اجرا برگزار خواهد گردید.
جهت مشاوره طراحی و پیاده سازی بهبود مستمر با مدل تعالی سازمانی EFQM با ما تماس بگیرید